Puupohjaisten tuotteiden kirjo yllätti Uusi puu -näyttelyyn tutustuneet sosiaalisen median vaikuttajat
Uusi puu -hanke järjesti 24.-26.11.2020 Viestintätoimisto Manifeston tiloissa Uusi puu -näyttelyn, johon osallistui 54 toimittajaa ja somevaikuttajaa. Näyttelyssä oli esillä 35 erilaista esimerkkiä uusista puupohjaisista tuotteista. Näyttelyn monipuolisuudesta vaikuttuneet kävijät kertoivat saaneensa näyttelystä uutta tietoa ja haluavansa osallistua myös jatkossa samanlaisiin tilaisuuksiin.
Uusi puu -näyttely herätti kävijöissä runsaasti kiinnostusta, synnytti positiivista palautetta ja lisäsi hankkeen näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa. Kävijät antoivat näyttelylle yleisarvosanan 4,75/5. Näyttelyä pidettiin hyödyllisenä konkreettisten juttuideoiden kannalta: hyödyllisyys sai palautteessa arvosanan 4,93/5.
Osallistuneiden kommentteja näyttelystä:
”Parhaiten jäi mieleen se, että about kaiken muovin saa korvattua ekologisiin muilla vaihtoehdoilla. Lisäksi tuotteet ovat tyylikkäitä.”
”Hienoa huomata, miten hyvin puuta on osattu innovoida tulevaa ajatellen.”
”Laaja tuotevalikoima ja suuret mahdollisuudet.”
”Monipuolisia, innovatiivisia ideoita!”
Eniten näkyvyyttä sosiaalisessa mediassa keräsivät Metsä Boardin Joutsenon tehtaan sivuvirroista valmistettu Woodion Natural Birch -lavuaari ja Tamkin Herää Pahvi! -hankkeessa kehitetty, puukuidusta ja kauran kuoresta valmistettu kaurapaperi.
Uusi puu -hankkeen Instagram-tilillä on käynnissä hankkeen jäsenten puupohjaisia tuotteita ja ratkaisuja esittelevä Uusi puu -joulukalenteri. Tutustu julkaisuihin täällä.