Muovijäteongelma on globaali haaste. Esimerkiksi ihmisen elimistöön päätyy viikoittain mikromuovia noin pankkikortin verran, ja vuodessa muoviämpärin verran. Muovia korvaavia kestävämpiä ratkaisuja etsitään kiivaasti mm. lisääntyvien internettilausten toimituksiin.
Paptic® -materiaali on kehitetty yhteensopivaksi koko pakkausarvoketjuun: pakkausten valmistaja voi hyödyntää nykyisiä laitteistojaan, brändinomistajat ja kauppaketjut voivat siirtyä uusiutuvaan materiaaliin ja samalla parantaa asiakaskokemusta. Paptic® -materiaali on käyttöikänsä lopussa kierrätettävissä yhdessä pakkauskartonkien kanssa.
Paptic® -materiaalin raaka-aineista suurin osa on uusiutuvaa, jonka lisäksi materiaali on kierrätettävä. Paptic® on kevyt, joustava ja kestävä materiaali, joka mahdollistaa tuotteiden kustannustehokkaan toimituksen vastaanottajalle. Materiaali on miellyttävän tuntuinen kosketeltaessa.
Paptic® -materiaalin skaalautuvuus on erittäin hyvä ja sitä voidaan tuottaa paperikoneilla teollisessa mittakaavassa. Materiaali on aito vaihtoehto verkkokaupan toimituksien muuttamisessa kestävämmiksi ja ympäristölle ystävällisemmiksi.
Vuonna 2019 arviolta 1,92 miljardia ihmistä osti tavaroita tai palveluita verkosta. Samana vuonna verkkokaupan myynti ylitti 3,5 biljoonaa Yhdysvaltain dollaria maailmanlaajuisesti, ja uusimpien laskelmien mukaan verkkokaupan kasvu vain kiihtyy tulevaisuudessa. Koronapandemia on kiihdyttänyt entisestään verkkokaupan kasvua.
Verkkokaupan lähetyksissä käytetään pääasiassa materiaaleina muovia tai kartonkia. Paptic® -materiaali on varteenotettava vaihtoehto korvaamaan näitä materiaaleja lisäten näin verkkokaupan lähetyksien taloudellisuutta ja ekologisuutta.
Paptic Ltd on vuonna 2015 perustettu kasvuyritys, joka on kehittänyt uuden materiaalin, jolla korvataan muovia pakkauksissa. Tänä päivänä Papticissa työskentelee lähes 30 henkilöä ja Paptic® -materiaalia toimitetaan yli kolmeenkymmeneen maahan.
Katso lisää:
www.paptic.com
Twitter
LinkedIn
Instagram