Verkkokaupan on ennustettu viisinkertaistuvan vuoteen 2020 mennessä. Verkkokaupan kasvu lisää pakkausten kysyntää ja luo uusia teknisiä vaatimuksia pakkaamiselle. Aaltopahvilaatikko sopii täydellisesti verkkokaupasta ostettujen tuotteiden pakkaukseen ja postitukseen.
TNS Gallupin verkkokauppatilaston mukaan suomalaisten verkkokauppaan käyttämä summa on vähittäiskaupassa noussut viimeisen kolmen vuoden aikana 25 prosenttia. Joissakin tuoteryhmissä kasvu on moninkertainen. Kenkien verkko-ostot kasvaneet 60 prosenttia, rautakauppa ja lemmikki- ja eläintarvikkeiden verkko-ostot kasvaneet jopa 90 prosenttia. Aaltopahvilaatikko on täydellinen vaihtoehto verkkokaupasta ostettujen tuotteiden pakkaukseen ja postitukseen.
Aaltopahvi on ollut suosittu pakkausmateriaali jo yli 100 vuotta, aina keksimisestään lähtien. Aaltopahvi suojaa, hengittää ja pitää kuivana sekä ehjänä verkkokaupasta ostetut tavarat.
Aaltopahvin holvimainen rakenne tukevoittaa ja jäykistää pinnat, minkä ansiosta aaltopahvipakkaus on keveyteensä nähden kaikkiin suuntiin jämäkkä. Aaltopahvia näkee useimmiten kuljetuspakkauksissa, mutta se on erittäin suosittu myös kuluttajapakkauksina, erilaisina kääreinä, arkkeina ja myyntitelineinä.
Elinkaarensa lopussa aaltopahvin voi helposti kierrättää.
Aaltopahvin valmistus työllistää Suomessa noin tuhat henkilöä. Valmistuksen vuosituotanto 150 000 tonnia ja on arvoltaan n. 225 miljoonaa euroa.
Suomessa valmistetut aaltopahvipakkaukset menevät pääosin kotimaisten tuotteiden pakkaamiseen osan päätyessä vientituotteiden pakkauksina eri puolille maailmaa. Sama toistuu käänteisesti tuontitavaroiden kohdalla. Aaltopahvi sisältää lujatekoista kuitua, minkä ansiosta se on kierrätettynä erittäin haluttua kartonkiteollisuuden raaka-ainetta korvaten usein ensikuidun. Suomi on aaltopahvin kierrätyksen edelläkävijämaa.